onsdag 11 maj 2011

Maj och juni blommar mest...


Ja, hemma hos mig blommar det just nu lite varstans. Både i prunkande rabatter och faktiskt också på fönsterbrädet. Jag som är så glad i blommor är i inohus rena rama flower-killern. Så jag har gett upp och håller mig mestadels till gröna växter. Men döm om min förvåning när jag hittade små luddiga saker på min hjärtan-på-tråd! Visst måste det vara blommor?!
Vårt lilla äppelträd blommar för full nu och jag bara njuter av att se det. Blommande fruktträd är så otroligt, nästan hjärtskärande vackert.


Tack för alla rara kommentarer om min häst! Nu har chocken lagt sig lite och om allt går som det skall har vi kanske tre hästar vid den här tiden nästa år. Prognosen för henne är annars ganska dålig, hon är inte så bra på att bara gå i hagen och dra (vi är lite lika där tror jag) men när hormonerna kickar in så skall det nog gå bra... Eftersom pålagringarna är aktiva är tiden för henne begränsad, men jag vill ju att hon skall ha det så bra som möjligt tills dess.


5 kommentarer:

  1. Samma här, har mest gröna växter inne och Orkidéer för att det inte gör något om man glömmer att vattna...

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  2. Samma här, gröna växter överlever!:) Fast jag lyckas numera även med porslinsblommor och mina hjärtan-på-tråd blommar också!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag längtar så otroligt tills äppelträden slår ut. Det ena är det inte långt kvar på nu, men det försenas väl av det kalla vädret som ska dra in nu över helgen.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  4. Lycka till och hoppas allt går vägen!! Hon är så vacker...
    Kramar

    SvaraRadera
  5. skönt att höra att jag inte är den enda flower killern här :) är själv en mästare på att ta död på allt grönt. Min hjärtan på tråd blommar oxå ! :) och gissa om min orkide har börjat blomma igen efter nästan ett års sovande som man säger :D

    Kram malin

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...