måndag 23 maj 2011

Hallon och vit choklad...



Jag är svag för att baka. Och för hallon och vit choklad. Tillsammans blir det en svårslagen kombination!
När jag ändå var i farten för någon helg sedan, gjorde jag dubbel sats och frös in.
Lätt och smidigt att ta fram om vi får gäster.
Om det finns några kvar då, vill säga.
För de är försvinnande goda. Men väldigt enkla att svänga ihop.
 


Muffins med hallon och vit choklad

75 g smör
1/2 dl grädde
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 ägg
3 1/2 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
100 g vit choklad
2,5 dl frysta hallon
Ev några hallon till garnering


Smält smöret och låt svalna. Tillsätt grädden. Rör ner socker, vaniljsocker och ägg. Blanda vetemjöl och bakpulver i en skål och rör sedan i mjölblandningen. Rör sist i hackad choklad och frysta hallon. Fyll muffinsformar till 2/3-delar med smet.. Grädda mitt i ugnen ca 15 minuter i 225°C.
 
 
Snabbt gjort och som sagt - försvinnande gott...

1 kommentar:

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...