tisdag 21 december 2010

Sista-minuten-piff


Jag har en hel del lådor med bra-att-ha-saker. Som vackra papper, tygrester, etiketter, små fårskinnsbitar, träpärlor, trätvättklämmor och miljoners, triljoners andra saker. Som jag vet att jag, om jag skulle få för mig att rensa bland dem, genast dagen efter skulle behöva i något pysselprojekt. Det är en av flera anledningar till att jag har ett arbetsrum som det för tillfället är svårt att ta sig in i.


Varje gång jag vill /pyssla/skapa/piffa till något måste jag nu åla, krypa och klättra in i arbetsrummet (på fullaste allvar, jag lovar). Dessutom förvaras en mängd möbler där inne, en del väntar på att målas om, andra har helt enkelt blivit stående där i brist på annan plats. Förutom att det är så meckigt att ta sig in i det häringa rummet är jag så himla glad att jag har det. För oftast kan man ge sig sjutton på att jag har rätt pryl jag vill ha där inne. Att sedan prylen inte är så enkel att lokalisera är ett problem jag bortser ifrån och hoppas kunna åtgärda under min lååånga julledighet. :)
En av många saker jag köpt på mig är hasselnötter. Jag som bakar en del är inte förtjust i nötter så i något bak skulle de inte hamna i alla fall. Men när vi nu skulle fira en lite för tidigt julafton med mina svärföräldrar och huset behövde julas till lite - 'Tadaa' - lite nötter i en glasskål och så ett ljus i (jag behöver inte nämna att jag även hamstrar ljus, va?). Enkelt sista minuten julpiff på plats.

I söndags hade vi julfirande med mina svärföräldrar och förutom att vi hade jättetrevligt så jag fick dessutom "öva" lite idéer inför juldukningen om tre (hjälp!) dagar. Juldukningen är viktig och kan planeras långt i förväg, men i år har jag helt enkelt inte hunnit med. Men det blir jul ändå, det är jag rätt säker på. :)

4 kommentarer:

  1. Halloj i julstugan!
    Roligt att jag kunde hjälpa dig, den är sååå god.
    Hoppas ni får en riktigt mysig och god jul!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Önskar att jag hade ett eget pysselrum. Kanske att jag får det en dag!:)
    Fin dukning du gjort också. Har inte ens börjat fundera på hur jag ska duka...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vad jag känner igen mig. Just nu är det väldigt svårt att ta sig in i garderoben,tvättstugan och syrummet. Men det blir bättre och bättre allt eftersom jag får färdigt bra att ha sakerna. Att det sedan endast tar några få dagar innan det ser likadant ut brukar jag förtränga när jag är så lycklig över att jag lyckats ta mig in utan att göra illa mig.
    Men bättring av syrummet är ett måste då jag tänkte ha butisksöppet en dag i månaden.

    Lycka till med juldukningen
    kram Mia

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...