söndag 29 mars 2009

Trädgårdsröj i vårsol

Den här helgen känns det i alla fall som om våren har kommit!
Vi har fått en hel del gjort ute i trädgården. Fast just nu handlar det mer om att ta bort än att skapa något. Förhoppningsvis blir det bra i slutänden. Tyvärr har vi tex blivit uppmanade att ta bort de stora rododendronen på baksidan. De är otroligt vackra när de blommar men växer alldeles för nära husväggen och hörnet blir alldeles för skuggigt och fuktigt. Vi försöker behålla den vita men den lila och cerisa är bara varisn liten stubbe nu. Och på framsidan har vi nästan röjt upp hela rabatten. Den ena i alla fall. Dag gräver och jag sitter på en pall och dirigerar medan Emila "hjälper till" på alla sätt hon kan. Det är ju inte lika roligt att gräva i sandlådan som att hjälpa pappa att gräva på riktigt. Tack och lov klarade sig alla blommor från hennes trädgårdsglädje den här helgen.
Vi har haft en ordentlig familjehelg, med lekplatsbesök, pyssel, plock och röj, och den enda tråkiga är att den har gått alldeles för fort. Även om jag saknar Gandria måste jag ändå medge att vi hinner med betydligt mer och har mer tid att umgås med varandra nu när hon är hos Emma. Emma hörde förresten av sig för ett par dagar sedan och meddelade att det börjar dra ihop sig för insemination. Berättar mer när jag vet mer. Venus är först ut och det hela är himla spännande! Hoppas verkligen att det springer omkring två fölungar vid den här tiden på gården i Vankiva...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...