måndag 23 mars 2009

Sista dagen

Nu är sista arbetsdagen avklarad. Känns jättekonstigt att inte gå dit och jobba på mer än ett år. Ens jobb är ju en så stor del av ens liv. Å ena sidan är det så himla skönt, jag är ju helt slut när jag kommer hem vid 12. Hade jag inte varit sjukskriven på 50% hade jag ju inte orkat alls iofs men jag trodde nog att jag skulle hålla veckan ut. Nu är avtalet att jag skall göra vad jag orkar hemifrån resten av veckan. Har lite komptid att ta ut om jag inte orkar göra något alls. Egentligen ingen bra deal för en person som jag, men jag skall verkligen försöka att bara göra det jag orkar.
Nu skall jag bara ta hand om mig själv och försöka njuta av min sista tid i lugn och ro. Och inte vara så jäkla "duktig" hela tiden. Fast det hade underlättat om inte regn och hagel hade öst ned utanför fönstrena...

Jag och Dag håller på och försöker bestämma oss för vilken hingst vi skall satsa på till Gandria. Jag trodde ju att det var klappat och klart, men det var innan det. Nu är jag mer inne på två dressyrhingstar, den ene är Santiago - en riktig snygging som ingår i Brinks hingsprogram och Dalwhinnie som ingår i Flyinges dito. Men båda är bara fem år och nygodkända. Kanske inte det bästa utgångsläget för några som oss som aldrig gjort det här förut. Det är lika roligt som jobbigt. Vi fastnar allt som oftast i onödigheter som vad fölungens skall heta om vi väljer den ena eller andra (Dag snöade in på olika wisky-sorter men det blir i alla fall inte MacAllan!!!). Det blir lite som en flykt från alla blup-siffror och index vi plöjer. Men nu har vi inte lång tid kvar, så snart får vi komma fram till ett beslut. Undrar bara vilket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...