fredag 27 mars 2009

IKEA=glass?

Nu har vi varit på IKEA fem gånger på lika många veckor. Det är definitivt fyra gånger för mycket. Delvis beror det på att det har det varit felaktiga varor som behövde bytas (så otroligt irriterande när man väl kånkat in de tunga men platta paketen och sedan satt ihop dem bara för att behöva montera ner och packa ihop allt igen). Måste väl dock erkänna att det är Dag och inte jag som står för det mesta av kånkandet och monterandet, men ändå...
Någon som däremot verkligen gillar IKEA är Emilia. Fast jag tror att hon hade tyckt att vilken affär som helst som har tillgång till glass är suverän. Hon var inte med idag men sist fick hon en hel mjukglass som hon njutningsfullt slickade i sig. Faktiskt utan att spilla - måste definitvt vara Dag-generna som går igenom.
Men trots att vårt hem fylls med lite väl mycket IKEA möbler är det roligt att se att det börjar växa fram så som vill vill ha det. Nu har vi "bibliotek" uppe i hallen, lillebrors rum börjar bli ett rum och inte en skräpkammare och med lite jobb så kan vi även få ett arbetsrum värt namnet. I morgon får vi hjälp av Eva och Sverker så förhoppningsvis får vi upp lite fler lister och kanske hinner vi röja lite i trädgården. Om igen skriver jag vi, fast det mest betyder Dag, jag är otymplig och har ordentliga sammandragningar så jag måste tyvärr mest bara ta det lugnt. Frustrerande men nödvändigt. Jag får väl peka med hela handen och domdera lite, och det är ju kul det med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...