lördag 21 mars 2009

Råkall men mysig lördag

Varför är det aldrig lika fint väder på helgen som vardagarna? Jag är ju delvis sjukskriven och har förmånen att få åka hem vid tolv och sätta mig i trädgården och njuta av det fina vädret. Helt underbart att sitta i solen och bara njuta efter en lång, lång vinter. Men det finns ju så mycket att ta tag i i vår trädgård. Så mycket att göra och så lite tid, ungefär. För jag orkar ju inte, har räffsat lite och pillat lite här och där men får då genast jätteont. Så tanken är ju hela tiden att Dag och jag skall ta tag i det till helgen. Och idag har det iofs inte regnat men varit råkallt och mulet. Inget kul trädgårdsväder alltså.

Men idag har varit väldigt trevligt ändå, på förmiddagen hade vi besök från Göteborg som vi inte träffat på evigheter och tiden flög iväg. På eftermiddagen har jag så klart varit trött som vanligt, men Emilia och Dag röjde lite i trädgården i alla fall. Och hela grovköket har Dag gjort en rejäl inventering och utrensning i. Skönt! Det börjar röra lite på sig hemma hos oss efter att ha stått i princip still i ett par månader alltså.
Och dags är väl det, för nu är det mindre än tre veckor kvar innan lillebror skall anlända. Lite läskigt, men väldigt efterlängtat! Och i magen är det full rulle, inte har den lille busen fixerats inte, han har fult upp med att slå kullebyttor och sparka på sin mor. Rätt var det är far det en lite fot över magen på mig, om det inte gjorde så förbaskat ont hade det bara varit gulligt. Men nu är jag trött på att vara flodhäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...