måndag 28 mars 2011

Inte mycket nytt under solen


Tiden rusar och jag försöker förtvivlat hålla jämna steg med allt som måste göras. Så känns det just nu. Vårvädret i helgen har iofs gjort underverk för humöret, men två timmar innan dottern skulle på kalas (maskeradkalas) klagade hon över att hon frös. 38,5 grads feber. "Tar det aldrig slut?" vill jag förtvivlat skrika. Men det är väl igen idé...


Idag har jag och dottern spelat memory (jag förlorar stort varje gång), sett på film och myst. Och eftersom hon var feberfri idag passade vi på att vara ute en liten stund också. Även om jag har mängder att göra i trädgården så är de måstena lättare att hantera. Att klippa ner gamla björnbärskvistar som blivit liggande när snön attackerade, rensa upp bland torra prenner och kratta löv - livskvalité enligt mig. Och så har jag börjat fundera över lekrummet igen. På hängaren hänger allt "fint" medan polis och sjörövarkostymerna ligger nedlagda i en låda. Kanske inte konstigt att det oftast är prinsesstema när mina barn klär ut sig? Upp med allt säger jag och ritar och skissar på bra förvaring för utklädningskläderna.

3 kommentarer:

  1. Fy vad tråkigt för henne! Jag blev kanonförkyld i helgen igen och det inte kul alls att vara sjuk!:(
    Lycka till med förvaringen av utklädningskläderna! Inte alltid lätt att ha ett genustänk där alla gånger.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Hemska baciller! Här har alla 3 barnen just avverkat magsjuka när förkylning knackar på dörren, morrr....
    Skönt att du fick lite härlig utetid i vårsolen, det ger ju lite ny kraft & energi.
    Hoppas ni snart är på benen alla igen!
    Stor kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Samma här, min minsta är sjuk igen och jag hoppas jag klarar mig för det är något som ligger och lurar!
    En klähängare som består av en stång på hjul som du kan hänga upp alla kläderna på kanske?

    /Kia

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...