onsdag 16 mars 2011

Lite blommor för att fira

Hm, vågar man tro att våren är på väg nu? Och att all läskig sjuka är färdig för den här vintern? För nu orkar jag inte mer. Jag klarade mig länge från att bli sjuk överhuvudtaget men oj vad det slog när det slog till.
De är helt klart tuffa de däringa dagisbacillerna - jag misstänker att det var jag som slog ut hela vårt kontor för någon vecka sedan.
För mig slutade det inte med influensa, hostan gjorde dessutom att jag hostade sönder ett muskelfäste (eller fick en spricka på revbenet, det var svårt att avgöra sa de, men eftersom det tar längre tid för ett revben att läka vill jag helst tro att det är ett muskelfäste).
Och så fick lillkillen öroninflamation som grädde på moset nu i helgen. Så det har varit lite si och så med livet rent generellt den sista tiden. Och av mitt bloggande har det inte blivit något alls av. Som ni nog märkt.
Men idag är vi faktiskt "friska" hela familjen, för första gången på fyra veckor.
Då kan man inte annat än vara glad. Jag tänkte svänga förbi blomsterhandeln i dag efter jobbet och köpa lite penséer för att fira våren. Vågar man det tro? Det kanske slår tillbaka, men jag vågar nog chansa för jag riktigt törstar efter vår nu. Håller ni inte med?

9 kommentarer:

  1. Hoppas att ni slipper sjukdomar nu!
    Här är det strålande solsken idag, men inte så varmt. Om man inte är i solväggen vill säga! Vi har dryga +10 grader på vår framsida idag, så härligt!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men va trist! Hoppas ni haller er friska nu!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  3. Så jobbigt!
    Hoppas verkligen att det är över nu och ni får vara friska.
    Har funderat hur du har det=))

    Och ja! Nu är det vår! Banne mig.

    Kram till dig/Hannis

    SvaraRadera
  4. Hoppas att ni slipper alla former av sjukdomar nu och att ni får njuta av våren. Jag tycker absolut att du ska köpa lite blommor.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  5. Härligt att ha dig tillbaka! Verkar som ni varit sjuka för hela resten av året :)

    Skäm bort dig nu o njut av att vara frisk!!
    Nu är våren äntligen här - jag vågar tro!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Usch, det lät som en riktigt jobbig period:-( Men nu borde ni ha haft ert och istället få vara friska och njuta av våren!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Härligt att höra att du är på banan igen, ler. Vilken otur ni haft med alla sjukdomar, tråkigt.
    Ja, nu hoppas vi verkligen att den härliga våren kommit för att stanna och att vintern tog med sig alla baciller för gott.
    Ha en fin torsdag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Ja fy tusan för dagissjukdomar. De kommer ju som stafettpinnar... Men köp blommor, om ni blir sjuka igen så lyser de ju iaf upp tillvaron!

    :)
    Emma

    SvaraRadera
  9. Vad härligt att ni iaf är friska idag :) Man får njuta så mycket man bara kan när man är det :) Visst är man trött på alla dessa baciller som aldrig ger sig. Den här vintern har Vi varit sjuka mer än vi någonsin varit. Men förhoppningsvis ska solen och våren göra oss lite mer motståndskraftiga :) Blommor låter som en toppen bra ide :)

    Hoppas du får en underbar eftermiddag :)Kram Anna

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...