måndag 5 september 2011

Tårtkalasande


Vart tog egentligen helgen vägen? Jag vet att det var fredag och så - vips var det måndag igen... 
I lördags hade vi tårtkalas för lilla Em. Fem ljus hade vi i tårtan och det var prinsesstårta som var beställt. Med grön marsipan - det var oerhört viktigt. Hemma hos oss äter vi sällan eller nästan aldrig tårta, även om jag gillar att baka. Så den här tårtan hade ett speciellt skimmer över sig. :)
Även på jobbet har vi haft stort tårtkalas, med invigning av de nya lokalerna. Så det är inte så konstigt att tiden har sprungit iväg de senaste veckorna - det har helt enkelt varit fullt upp med massor av kalaskoordinering. Jag gillar att jobba, men nu ser jag fram emot att få det lite lugnare på den fronten.

Vädret i helgen kan man verkligen inte klaga på, det var nästan som om lite sommar kom tillbaka. Som jag ser det måste man ta varje chans att njuta lite extra och när solen skiner blir det liksom än festligare. Ems verkliga födelsedag firas på tisdag och sedan är det barnkalas nästa söndag att se fram emot - vågar jag hoppas på fint kalas då också? Det är helt klart enklare att hantera ett 10-tal spralliga femåringar om man kan hålla till i trädgården... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...