fredag 18 september 2009

Hur gör alla andra?

Oscar är förkyld i dag. Han nyser och är lite tjock i näsan. Så det har inte blivit så mycket sovande i natt för någon av oss. Det är alltid jobbigt med sjuka barn, men jag har extra ont av det när de är så små. Han har haft svårt att sova rent generellt den senaste tiden och kan inte riktigt slappna av och komma ner i varv utan vill somna på oss igen. När jag nu till sist fick honom att somna och stoppat om honom i sängen har jag sprungit runt här hemma som en galen hare för att hinna alla "måsten" och då pratar jag inte om pyssel och roliga grejer som skall fixas utan bara plocka undan leksaker, vika tvätt, tömma diskmaskin, fylla diskmaskin och allt annat hushållsarbete. För mig känns det som en neverending-hopplöshetsgrej. Hur gör alla andra? Som har småbarn, jobbar heltid och får ihop allt ändå? Jag som inte ens lyckas fast jag är ledig hela dagarna? Kan jag verkligen prioritera så himmelens fel? Kanske är det så... Jag fortsätter i alla fall att drömma om inredningsprojekt, syltning & saftning, trädgårdsröj, pyssel och mycket annat och hoppas på mer tid i en avlägsen framtid. Och på söndag skall jag faktiskt få pyssla nästan en hel dag! Då skall jag iväg på scrapverkstad med Karin Stjärne! Ska bli så otroligt roligt och jag ser så fram emot en dag att bara pyssla. Men innan dess måste jag hinna baka en kaka att ta med till fikat och så vore det ju bra att åtminstone hinna dammsuga rent här hemma... För att inte tala om de stora hålen jag har i rabatten här hemma - där skall jag få ner mina rosor innan frosten kommer och tar dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...