torsdag 8 september 2011

Fjäril´n vingad...


Varma soliga dagar kan man fortfarande få syn på dem i trädgården. Fjärilarna. De har som sitt café vår stora budleja som står mitt framför vår uteplats i söderläge. Och där fladdrar de runt dagarna långa, med turer ut till lavendeln (som blommat mest hela sommaren) och andra favoriter beroende på när på sommaren det är. Framförallt är det påfågelsöga som favoriserar vår trädgård.
Jag passade ju på att vara med på en fjärilskurs med jobbet förra våren och även om jag inte minns så värst mycket har ändå lite fastnat och de är faktiskt riktigt fascinerande, de där "flygande blommorna". Och vackra.
Men nu är nog fjärilarnas dagar räknade för i år. Regnet har öst ner i flera dagar. Och jag som önskade mig fint väder till helgen och det stundande barnkalaset....

I morgon skall jag upp tidigt som bara den och åka på ultraljud. Inte för egen del, utan för hästens. Jag hoppas så klart att det kommer att synas en liten fölis på skärmen, men säker kan man ju aldrig vara. Sedan väntar städning och kalasförberedelser. Muffins i långa banor är beställda av dottern. Och en tårta... Blir nog en djupdykning i Leilas bakbok!

3 kommentarer:

  1. Är så fina de där fjärilarna!
    Borde också baka lite här hemma och hoppas att jag ska kunna göra det i helgen. Måste dock få bort kaoset här hemma först.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Älskar fjärilar, de är så vackra! Hoppas det är en liten fölis på ultraljudet då!

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  3. Håller tummar för fölis!
    Hoppas =))

    Visst är fjärilar underbara.
    Sitter och funderar på om jag kanske ska göra något med fjärilsmallarna i papper jag bara skulle ha men inte gjort något med...

    Kram Hannis

    SvaraRadera

Blir så glad över att du vill lämna några rader åt mig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...